מה זה אומר לשמור שבת?

אם יום השבתון חדש בשבילך, הנה כמה רעיונות מעשיים כיצד לשמור עליו קדוש. התנ"ך אינו נותן לך הוראות קונקרטיות כיצד לשמור על היום נכון, אך הוא מספק עקרונות מוצקים רבים שיעזרו לך להבין את משמעותו של יום הקודש ואת הדרכים המעשיות בהן אנו שומרים את השבת בקודש בביתנו. בפוסט זה, אשתף אתכם 11 דרכים בהן אוכל להפוך את יום ראשון, שני, שלישי, רביעי, חמישי, שישי, שבת וראשון לקדושים בבית ובעבודה.

זה אולי נחמד שיש יום חופש, אבל למה שננהג כאילו היה לו מקום כה חשוב ביהדות?

לפיכך ישמרו בני ישראל את השבת והיא תישמר לדורותיהם כברית נצח. וַיִּשְׁמְרוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּתוֹת כְּמוֹ שָׁמְרוּ אוֹתָם בְּדָרָם כי הם שמרו עליהם מדור לדור, ולכן הם ישמרו עליהם.

לפיכך ישמרו בני ישראל את השבת והיא תישמר בדורותיהם לברית נצח; כי הם שמרו על דורותיהם לברית נצח

ובני ישראל ישמרו את השבת כשמירתם כל שנותיהם כי היא תישמר על ידם לדורותיהם בברית נצח ולכן ישמרו עליה. איך בכלל נוכל להבין דברים כאלה כשאנחנו אומרים שזה רק זמן להירגע בשבוע שאחרי העבודה? השאלה הגדולה בשבת היא האם עלינו לקדש את ימיו בברית החדשה, כפי שמצווה בברית הישנה שלנו.

אם איננו רוצים לעבוד בשבת, עלינו לדעת כיצד התורה מגדירה עבודה וכיצד היא שונה מהברית הישנה.

התורה אומרת שהיום השביעי

הוא שבת של מנוחה חגיגית וכינוס קדוש, ושבת המנוחה היא שביעית, קדושה לה '. כאשר אלוהים אומר "זכור את שבתות היום", הוא אומר, "שישה ימים אתה יכול לעבוד ולעשות, אבל ביום השישי אתה תעבוד; וכל מי שעובד בשבת, עבודתו בוודאי תומת. וכשלאחר מכן אלוהים חוזר על פקודת "השבת", הוא אומר: "השביעי של הימים האלה, אדון אלוהים, הם השבת. אין שבת או מנוחה אלא באדון הקדוש במשך שבעת הימים והלילות.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן