איך נוצרו תקליטים?

הוא הקליט צלילים ישירות על החריצים של יריעות נייר פח שנכרכו סביב גליל מחורץ, וניגן אותם על ידי סיבוב הגליל, הזזת המחט סביב הזחה, ורטט קרום מכני לשחזור הצליל. רק בתחילת המאה ה -20 החליפו גלילים את הצלחות בהן אנו משתמשים כיום. בשנות ה -80 של המאה ה -20 פיתחו וולטה לאבס גליל קרטון מצופה שעווה עם עט אשר רטט כמו סייסומטר וכתב שעווה על הצליל המוקלט, שנקרא שיטת היל-דייל על שם אדיסון.

בשנת 1877 בנה תומאס אדיסון את הפונוגרף הראשון שהקליט וניגן את הצליל על גליל מוזיקה

אמיל ברלינר בנה את הגרמופון הראשון שהוקלט על תקליט שטוח בשנת 1887 (בניגוד למקליט הגליל הגלילי של אדיסון). בשנת 1934 הציגה AEG את המגנטופון והקליטה אותו על קלטת, טכנולוגיה שהשתפרה בדיוק רב לאחר המלחמה.

מכונה זו הצליחה לשחזר את הצליל במהלך ההקלטה באמצעות עט במקום דיסק צילינדר עשוי פח

כדי לחתוך חריצים לתוך הצליל. נגן התקליטים הראשון, הגרמופון, עבד במהירות של 70 סל"ד, ותפקידו היה לנגן דיסק גומי או וולקניט בגודל של כ -7 סנטימטרים עם חריצים צדדיים קטנים שנחתכו מבחוץ.

רשומות עברו סדרה של שינויים מהותיים ושינויי פורמט במהלך 13 השנים הבאות

ויקטור השיק את קו החותם האדום שלו בשנת 1901 שאפשר לשחק תקליטים במהירות 78 סיבובים לדקה בצורה של דיסקים בגודל 10 אינץ '. בשנת 1948 הציגה קולומביה רקורדס את השיא הראשון עם מהירות סיבוב סטנדרטית של 33 1 /3 סל"ד. הוא השתמש בפלסטיק מיקרוגרוב והרחיב את זמן המשחק בשיא 12 אינץ 'ל -21 דקות לכל צד.

מלחמת העולם השנייה הסתיימה לפני שנתיים אבל אנשים עדיין נהנו מהמוזיקה שלהם בבית, שיר של חמש דקות בכל פעם, בתקליטי ה- shellac שלהם בסל"ד.

למרות שהוחלפו במדיה דיגיטלית כגון דיסקים קומפקטיים כמדיום המוני למוסיקה, תקליטים מיוצרים ונמכרים עד המאה ה -21.

לפני שהתקליט הפך לסמל אמיתי של התרבות המוזיקלית

היה עליו לעבור שלבים שונים מבחינה מהותית על מנת למצוא את המבנה המושלם להפקת הסאונד הטוב והאיכותי ביותר. בתחילת שנות החמישים, חומר חדש בשם ויניל הפך לדרך חדשה להחיות תקליטים; אכן, רשומות לפני שיאים נקראו shellac. הרשומות כיום עשויות פוליוויניל כלוריד (PVC), ומכאן הכינוי ויניל.

כאשר הומצא הפונוגרף בשנת 1877

הוא כבר היה בשלב של החלפתו בתקשורת מוזיקה אחרת, ויותר ממאה שנים לאחר מכן, הטכנולוגיה לשחזור צלילים מוקלטים השתנתה במידה ניכרת. בתחילת המאה העשרים, חברות התקליטים התקשו להתגבר על מחסום ההשמעה בן שלוש או ארבע דקות שהתקיים מאז ראשית ימי הפונוגרפים. שלוש שנים לאחר תום המלחמה לקח לקולומביה להציג את שיא ה -12 אינץ 'עם 33 1/3 סיבובים לדקה בשנת 1948, מה שאפשר הקלטות של יותר מעשרים דקות לדף.

החל משנת 1939 פיתחה קולומביה רקורדס את טכנולוגיית הוויניל והשיקה את שיא ה -12 אינץ '(33 1 /3 סל"ד) עם מיקרוגרוב בשנת 1948

EPs הציעו זמן משחק דומה ל -78 סיבובים לדקה, אך הצלחת בגודל 12 אינץ 'הציעה 30 דקות משחק לכל צד. לאחר כמה שנים של ניקיון, הפך ה- LP לפורמט השולט של אלבומים, בעוד שבעת התקליטים הפכו לפורמט המועדף על סינגלים.

לפני שנלחצו תקליטי ויניל

הופקו תקליטי shellac במהלך מלחמת העולם השנייה. במהלך המלחמה, חברת Shellac סיפקה תקליטים במהדורה מוגבלת ב -78 סיבובים לדקה, אשר נלחצו בשעווה במשך שש דקות (12), ועם שיאים ב -78 סיבובים לדקה, שיוצרו כתקליטורי V להפצה לחיילים אמריקאים במהלך מִלחָמָה. במהלך הזמן הזה, shellac סיפק שיא במהדורה מוגבלת של 78 סיבובים לדקה, מהודקים משעווה, ושיא של 6 דקות (12) 30 ס"מ, 78 סיבובים לדקה, שיוצר כשיא V להפצה לחיילים האמריקאים במהלך מלחמת העולם II.

אחת ההתקדמות הגדולות ביותר בשנות השלושים הייתה החדרת שרף ויניל

הוא כלל תערובת של ויניל כלוריד ו ויניל אצטט (הידוע גם בשם ויניליט) שהיה הרבה יותר קשה ועדין יותר מאשר קליפות ואפשר לחתוך דיסקים במהירות 224-226 חריצים לאינץ ', שיפור עצום בהשוואה לחריצים 80-100 הקודמים. לאינץ '.

התקליט הראשון הקיים בשוק היה דיסק התמלול המתוכנת שנועד לנגן במהירות 33 1 /3 סל"ד ולחץ על דיסק פלסטיק גמיש בקוטר 12 אינץ '. היה לו משך עשר דקות משחק מכל צד. דיסק 16 אינץ '33-1 / 3 סל"ד שימש כדיסק קול ויטפון במערכות סרטים.

ניסיון לעשות זאת נעשה בשנת 1951 כאשר הממציא יואינג דונבר נון הקים את אודיופיל רקורדס

שהוציאה סדרת אלבומי מאסטר 78 סל"ד על ויניל בלחץ מיקרו גרוב בנוסף ל -78 המסורתית עם הרכב קליפות וגדול 3 חריצי מיל. פורמט ההפעלה הארוכה נקרא אלבום, ומאז המצאתו, הקלטות ארוכות שימשו לאריזת אלבומים עם מספר תקליטים של 78 סל"ד יחד.

בתחילת שנות השבעים, הוזלת העלויות עברה לשימוש במכבשי ויניל קלים וגמישים. רוב התקליטים נלחצו על דיסקיות מתכת עד לאחרונה, אך בסוף שנות השמונים הציגה פיטר קינג מג'רלדין, ניו זילנד טכניקה המכונה סיבוב.

כדי ללחוץ על שיא, היצרנים שופכים תחילה כדורי פוליוויניל כלוריד לתוך משפך ולאחר מכן מכניסים אותם לתוך מכבש, מה שמעבה אותם לפאקים קטנים בצורה של מה שנקרא "עוגיות".

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן