טיפים לבאים לפורטוגל

פורטוגל מעוררת עניין רב בארץ, מכמה סיבות. ראשית, מדובר ביעד מוצלח מאוד לנופש, עבור מגוון רחב של גילאים. שנית, מדובר במדינה אירופאית תוססת, אך בעלת רמת מחירים נמוכה באופן מפתיע. זו גם מדינה שמקדמת בברכה יהודים, שעשויים לזכות בהקלות לקבלת אזרחות. מתכוננים לבקר במדינה בקרוב? קבלו שורה של טיפים איכותיים לשימושכם. 

פורטוגל, כרטיס ביקור בקטנה

פורטוגל, השייכת כיום לאיחוד האירופאי, איננה מדינה גדולה במיוחד במונחי שטח ובכל זאת היא גדולה מישראל פי 4 בערך. למרות זאת, בעבר היא נחשבה לאימפריה ימית מפוארת ומעצמה של ממש. היא סמוכה לספרד ובעבר התגוררה בה קהילה יהודית משגשגת. בדומה לספרד השכנה, החליטו במדינה להעניק אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי פורטוגל, כחלק מההליך של סליחה ותיקון היסטורי. בפורטוגל שפע של חופים ואוכלוסייתה דומה למדי במספרה למספר תושבי ישראל. ליסבון ופורטו, שתי הערים המרכזיות שבהן מתגוררים מחצית מהפורטוגלים, בעלות היסטוריה עשירה ויש בהן קהילות יהודיות אפילו כיום. 

איך מזג האוויר בפורטוגל 

מזג האוויר במדינה נוח מאוד. בקיץ, לרוב לא צפויים גשמים כלל. למרות שבמונחים אירופאיים מדובר במדינה חמה יחסית, לרוב מזג האוויר נעים יותר וקריר מאשר בתקופה המקבילה בארץ.  באזורי החוף לרוב חמים יותר גם בחורף ביחס לטמפרטורה באזורים הפנימיים והמרוחקים יותר מהחוף. 

מתי כדאי לטייל בפורטוגל 

עונת התיירות הקלאסית במדינה הינה לפני הקיץ ומעט אחרי שהוא מסתיים. החל ממאי ועד לספטמבר התיירים מגיעים במספרים גדולים. יחד עם זאת, גם בחודשים אחרים ניתן להגיע וליהנות מדילים משתלמים ואווירה מצוינת.  

מה יש לליסבון להציע 

אי אפשר לבקר בפורטוגל מבלי להקדיש זמן לעיר הבירה. תמצאו בה שילוב של חדש וישן, שכונות עתיקות וגבעות שמציעות נוף מרהיב, שפע של שווקים ומועדונים, כיכרות שוקקות. מכיוון שאפשר להגיע לעיר בטיסה ישירה, זו נקודת התחלה מתבקשת לטיול (או נקודה מוצלחת לסיים אותו). הקדישו לפחות כמה ימים כדי להכיר את פינות החמד, ליהנות מהמטעמים הפורטוגליים, מהמוזיאונים וכל היתר. מליסבון אפשר להמשיך לקוסטה דל סול, עם החופים המרהיבים. צפונית לליסבון אפשר לבקר בערים מיוחדות כגון אובידוש. במקום טירה שכיום משמשת כמלון, טיילת בחומות העיר וכנסיה מפורסמת. אובידוש נמצאת בין ליסבון לפורטו, כך שזה מקום מתאים כנקודת מעבר בין הערים. 

מה יש לפורטו להציע 

פורטו גם היא עיר שוקקת חיים ומדהימה ביופייה. אל תוותרו על ביקור בחלק העתיק של העיר, שנחשב לגאווה מקומית ובצדק. טיול על גדות נהר דוארו מתבקש וכדאי לטייל ולחצות את אחד הגשרים המפורסמים. 

מה אוכלים בפורטוגל 

האוכל שהכי אהוב על הפורטוגליים הוא כל מה שמגיע מהים. אם אתם אוהבי דגים או פירות ים, מובטח לכם תענוג בכל השווקים ובמסעדות. מנת חובה היא דג הבקלה שאהוב מאוד מטוגן, לצד תפוחי אדמה ותוספות נוספות. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן