עורך דין הלבנת הון – מתי נזדקק לו? 

ישראל הצטרפה למלחמה העולמית בהלבנת ההון כבר בשנת 200 על ידי חקיקה מתאימה של חוק נגד הלבנת הון ועל ידי נקיטת אמצעים חמורים כדי לפקח על תנועות ההון בישראל. אלא שכתוצאה מכך העוברים עבירה זו הפכו ליצירתיים ולכן אנחנו שומעים יותר על פעילות נגד מלביני הון שמגיעה לכותרות. העונשים שנגזרים עליהם אמורים להרתיע את כל מי שעוסק בכך ולכן רצוי לדעת כיצד אפשר בקלות להגיע למצב שבו מסתבכים בעבירה על החוק גם כאשר מדובר באנשים נורמטיביים ולא כאלה שרואים בעצמם פושעים.

מה זה הלבנת הון? 

הלבנת הון היא שם כולל לפשעים כלכליים שנוגעים להסתרת הכנסות וכספים בגלל כמה סיבות. בדרך כלל, מדובר באנשים שפשוט לא רוצים לשלם מסים למדינה עם הון רב שהם מצליחים להרוויח, ובמקרים אחרים מדובר באנשים שפשוט לא יודעים שעליהם לדווח אפילו על מתנות וכספים שמגיעים אליהם ממקורות אחרים מלבד שכר על עבודה. הפשעים האלה נעשים בדרך כלל על ידי אנשים שאינם שייכים לארגוני פשע, אבל מכיוון שזוהי עבירה שמאפיינת גם את עולם הפשע מתייחסים לכך בחומרה יתרה ברשויות. עקרונית, כל הכנסה וכל תנועת כספים שמגיעים לאדם חייבות להיות מדווחות לרשויות המס כדי לגבות עליהם את המסים שמגיעים למדינה. בכל פעם שמסתירים זאת ונמנעים מתשלום מס מסתכנים בחקירה מורכבת ולא נעימה שבסופה בדרך כלל הגשת כתב אישום. 

עורך דין הלבנת הון

מה צריך לדעת על עבירה זו? 

בגלל ההקשר לכספים שמגיעים כתוצאה מפשע, העבירות יכולות להיות קשורות גם לארגוני פשע שמנסים למצוא דרכים לגיטימיות להעביר אותם לחשבונות חוקיים ולגיטימיים. זוהי ההלבנה המוכרת של הכספים שהשיגו בפשעים כמו סחטנות והימורים לא חוקיים או שוק אפור, כדי שיוכלו ליהנות מהם מבלי לעורר חשד. כשהרשויות חוקרות חשד לפשעים כאלה גם אצל אנשים נורמטיביים הם תמיד יבדקו את הקשר שלהם לארגוני פשע אפשריים ורק אחר כך ינסו להבין אם מדובר בניסיון להעלים הכנסות או עבירה טכנית שנעשתה כתוצאה מאי ידיעת החוק או דיווח מאוחר. העונשים שמבלים נעים מתשלום כופר ועד רישום פלילי, הרשעה, קנסות ועונשי מאסר, כפי שאנחנו רואים במקרים של אנשים מפורסמים שנאלצו ללכת לכלא. 

מהו עו"ד הלבנת הון? 

עו"ד הלבנת הון הוא מי שמתמחה בטיפול בכל עבירת צווארון לבן שיכולה להיות בגלל קשר לארגון פשע או של אנשים נורמטיביים שרק ניסו להונות את המדינה, או אפילו כאלה שהיו בטוחים שהיה להם תכנון מס נכון ושהם לא עברו כל עבירה. אם רק נודע לכם על כך שיש חשד כלשהו נגדכם ואתם עומדים להיחקר בעניין זה, מומלץ לפנות מיד לעו"ד כזה משום שכל עיכוב פועל לרעתכם ומעורר חשד שיש לכם הרבה יותר מה להסתיר. חשוב לפנות אליו מיד גם משום שהידע והניסיון שלו חשובים לא פחות מהקשרים שיש לו עם רשויות המס כדי לנסות ולהסדיר את העניין מבלי להזדקק להגשת כתב אישום ולמשפט כשמגיעים למשפט קשה מאוד להוכיח את הזכאות שלכם וכל הצעדים האלה נעשים בהליך הארוך שלפני כן, במשא ומתן ממושך עם הרשויות, בבדיקת הראיות נגדכם ובהצעות השונות שתקבלו כדי לסיים את ההליכים בצורה הטובה ביותר גם למדינה.  בדרך כלל זה יסתיים בתשלום החובות שלכם לרשויות המס ואולי גם קנסות ועונש מאסר על תנאי. זה תלוי ברצון שלכם לגלות כמה שיותר מראש ולוותר על הניסיון להסתיר הכנסות נוספות.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן