מחבת פסים למגוון בישולים טעימים

בכל מטבח יש יותר ממחבת אחת בין אם מחבת שקשוקה או ווק ואם עוד אינכם מחזיקים מחבת פסים, זה הזמן. מחבת פסים המכונה גם פלאנצ'ה הינה מוצר יעיל למדי, נוח לשימוש ואפקטיבי המוצע במחירים ברי השגה ברשתות השיווק ובאתרים למכירת כלי בית.
מהי מחבת פסים, היתרונות שלה וכיצד לבחור את הפלאנצ'ה או מחבת הגריל האולטימטיבית עבורכם?

מחבת פסים לביצועים טובים

מחבת פסים היא פלטה עבה יחסית בעלת רכסים (הפסים) המאפשרים לשומן לזרום מהבשר או הדג כך שהם לא מבושלים במיצים של עצמם. המחבתות עבות וכבדות, מאובזרות לרוב בתחתית אינדוקציה כך שהן מתחממות באופן שווה.
העיצוב הייחודי המבדיל את מחבת הפלאנצ'ה ממחבתות מסוגים שונים מאפשר לבצע בישול מהיר במיוחד בטמפרטורות גבוהות. המבנה שלה הוא כזה שמאפשר לשמור על עושר הטעמים וליהנות גם מקרמול וצריבה והמזון נצרב בה בצורה אחידה. היא יעילה למגוון רחב של מטעמים ובמיוחד סטייקים ודגים, ירקות  הדורשים צריבה בטמפרטורה גבוהה תוך שמירה על רכות בפנים. קל מאוד להשתמש במחבת וקשה מאוד לשרוף עמה מאכלים בשל תהליך הבישול הנוח.
מחבת פסים מובילה גם בקרב חובבי הבישול הבריא, כיוון שניתן לבשל עמה על ידי שימוש מועט בשמן היות והשומן מתפשט בחריצים של המחבת. האוכל מתבשל מעל השומן ולא בתוכו כפי שקורה במחבתות אחרות. הטיגון עצמו פשוט, לרוב פורסים את הירקות או מניחים את הסטייק ומברישים אותו בשמן לפי העדפה. יש לחמם מראש את המחבת, תלוי בחומר של המחבת על אש בינונית גבוהה והתהליך מהיר מאוד. מומלץ להימנע מהזזת האוכל על גבי המחבת אלא רק לסובב את הסטייק 45 מעלות להכנה. ניתן גם לכסות את מחבת הפסים לזירוז התהליך והעצמת אפקט העישון. 

מחבת פסים למגוון בישולים טעימים

איך לבחור את מחבת הפסים הנכונה עבורכם?

בבחירת מחבת פסים שימו לב לחומר הגלם ממנה עשויה המחבת: מבחינת מוליכות חום, למשל, ברזל יצוק הוא בחירה אטרקטיבית למניעת שינויים בטמפרטורה בעת תהליך הבישול או הוספת מזון לפלאנצ'ה תוך כדי עשייה.
התייחסו גם לציפוי כמו ציפוי אמייל חזק שקל לנקות ולעובי שלו למניעת עיוותים עם הזמן. קיימות גם מחבתות פסים מאלומיניום יצוק אשר מתחמם במהירות או פלדה מושחרת ונירוסטה אך חשוב למצוא מסוג נון סטיק, כדי שהבשר או הדגים לא יידבקו אל פני השטח.
חשוב מאוד שהמחבת תעמוד בטמפרטורות גבוהות של עד 350 מעלות צלזיוס והיא תתאים לכל סוגי הכיריים. מרבית מחבתות הפסים נוחות לניקיון ותחזוקה ויש רק לשטוף ולייבש לאחר השימוש עד הפעם הבאה.
שימו לב גם לגובה הרכסים של מחבת הגריל הפוטנציאלית ואם הם אכן אפקטיביים להפיכת עודפי השומן (לרוב בין 4-5.5 מ"מ) ולעומק המחבת, כדי למנוע התזת שמן. התייחסו לידית אם היא ארוכה מספיק ונוחה לאחיזה ותוך כמה זמן המחבת מתחממת כך שתוכלו לבשל במהירות ולאכול במהירות והאם היא מגיעה כאמור עם ציפוי אמייל קל לניקוי.
קיימות מחבתות גריל בגדלים שונים לפי העדפה וכמות האוכל שברצונכם לצרוב ושימו לב שהידיות לא מתחממות ושהמחבת פסים גם מתאימה לשימוש בתנור, במיוחד עבור מי שמעדיף סוג כזה של שימוש ועד איזו טמפרטורה (לרוב עד 150 מעלות).
כמו כן, רצוי לברר לפני הרכישה עצמה לצורך תחזוקה פשוטה בהמשך האם ניתן לנקות את המחבת בראש שקט במדיח כלים וכמה שנות אחריות יש על הדגם המבוקש.

אל תתפשרו על איכות ואמינות – חפשו מותג שאפשר לסמוך עליו ומחבתות פסים שקיבלו דירוגים והמלצות ממשתמשים. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן