מהו הנחש הארסי המסוכן ביותר בעולם ואיפה הוא נמצא?

נחש קטן וקשקשי זה ידוע כטאיפן היבשתית, יליד אוסטרליה וידוע ברחבי העולם כנחש ארצי מאוד ארסי. סטיב בקשאל, המומחה לאוסטרלים למגורים, היה באאוטבק האוסטרלי בכדי ללמוד עוד על הנחש המסוכן והמסוכן ביותר על פני כדור הארץ, הטייוואני.

הוא מייצר ארס כל כך חזק שהוא נחשב לנחש הארסי ביותר בעולם. למעשה, מדענים רבים מאמינים כי נחש זה אחראי ליותר מקרי מוות מכל שאר מיני הנחשים שהורכבו יחד, מה שהופך אותו לאחד הנחשים הקטלניים ביותר על פני כדור הארץ. הארס של הנחש יכול לשתק את שרירי הקורבן שלו, והמחשבה המפחידה הזו באמת זיכתה אותו במקום ברשימת הנחשים הקטלניים ברחבי העולם.

רוב הקורבנות של עקיצות נחש ברחבי העולם נמצאים באסיה המאוכלסת

הידועה כמאוכלסת מאוד באסיה. המדינה עם שיעור התמותה השנתי הגבוה ביותר עקיצת נחשים היא מדינת האי הקטנה סרי לנקה. אי זה נחשב לאחד הקטלניים בעולם מכיוון שיש לו את המספר הגבוה ביותר של עקיצות נחש רעילות לנפש בעולם, יותר מכל מדינה אחרת.

הרעל מכיל רמות גבוהות של נוירוטוקסין ומיוטוקסין

וטיפה אחת נחשבת להרוג עד 1,800 בני אדם, מה שמקנה לו את התואר הנחש המסוכן ביותר בעולם. היא אחראית גם למותם של יותר מ -2,000 בני אדם בשנה בסרי לנקה ואחד הנחשים הארסיים בעולם. ההערכה היא כי ארס של נגיסה אחת יכול להרוג 100 גברים בוגרים ולהרוג אדם אחד בתוך כ- 45 דקות. זהו גם אחד הנחשים המסוכנים ביותר בהודו והנחש השני הקטלני ביותר בדרום אסיה אחרי נחש הנמר.

למרות שהוא לא נמנה עם עשרת הנחשים הקטלניים המובילים

נחש הנחש האדום נחשב לאחד הנחשים המסוכנים ביותר בעולם בגלל הארס שלו. קיים סיכוי ניכר למות מנשיכת נחש, ולכן נחשים רבים עם סרטים נחשבים לנחשים הארסיים ביותר שנמצאים בווייטנאם. צפר המסור – צפע קשקשים נחשב לאחד הנחשים הקטלניים ביותר בעולם, מכיוון שהוא מאמין שהוא קטלני יותר מכל הנחשים האחרים ביחד. ארסו אינו חזק במיוחד ולמרות שמדובר בנחש ארסי, הוא עלול לגרום למוות רב יותר מכל נחש אחר בדרום אסיה והוא הנחש הקטלני השני ברשימה, אחרי נחש הנמר. הוא נחשב גם לנחש הקטלני ביותר בעולם, שכן נאמר שהוא מסוכן יותר מכל נחש אחר שהורכב יחד. הרעל שלהם אינו יעיל במיוחד, אך הוא עלול לגרום למקרי מוות רבים, במיוחד בחלק הדרומי של דרום אפריקה.

אף על פי שצפע המסור הוא אחד הנחשים הארסיים בעולם והנחש השני הקטלני ביותר בדרום אפריקה, הוא חסר ארס ורעילות, שכן הוא נמצא רק במספר מצומצם של אזורים בדרום אפריקה.

נחשים אוסטרליים הם המסוכנים ביותר

מכיוון שהם נחשבים כיום ל"ארסיים "ביותר בעולם. יש אפילו ספקות האם הם גרמו למקרי מוות בעשורים האחרונים, אך הנחשים מכחישים זאת, מכיוון שמקרי מוות הם נדירים יחסית, מכיוון שניתן להשיג נגיפים.

המולגה

הוא הנחש הארסי הכבד ביותר באוסטרליה ובעל תפוקת הארס המוכחת הגדולה ביותר בעולם, ומספק עד 150 מ"ג לביס. נחש הנמרים הממוצע מייצר רק 10-40 מ"ג בחליבתו, אך המולגס עלול לגרום עד 100 מ"ג ארס לביס, על פי האוניברסיטה הלאומית באוסטרליה. מדינה אחרת עם נחש ארס קשה היא דרום אפריקה, שם תפוקת הארס השנייה בגובהה נמדדה ב -1,000 מ"ג. זה בעיקר בגלל האוכלוסייה הגדולה של נחשי הנמר.

להגיד שהממבה השחורה היא אחד הנחשים הארסיים ביותר בעולם תהיה שגויה. הממבה הירוקה המזרחית (Dendroaspis angusticep) היא נחש ארסי נוסף הקשור לממבה השחורה המסוכנת ביותר.

ארס זה אינו ארסי כמו כמה מהנחשים הקטלניים ברשימה זו

אך הוא נחשב לחזק ביותר מבין כל הנחשים הקולוברידיים. זהו בן למשפחת בעלי החיים שחלפו, אליהם שייכת גם הקוברה, ונחשב לצפע קשקשים. Echis carinatus נחשב גם לנחש הקטלני ביותר בעולם, מכיוון שהוא מאמין שהוא אחראי ליותר מקרי מוות מכל הנחשים האחרים ביחד. זהו הנחש השני הארסי ביותר ברשימה אחרי הממבה השחורה והוא נושך יותר מרוב הנחשים הקטלניים, זהו נחש עצבני. הם נחשבים בעיני חלקם לזוחל הקטלני ביותר בעולם כיום.

זה אולי לא ארסי כמו הטייפאן הביתי

אבל יש לו ראש מסיבי ומייצר יותר ארס מנחש כמו קוברה המלך. זה לא הרחק מאחור ברשימת הנחשים הארסיים והוא הנחש הקטלני ביותר בעולם אחרי המבה השחורה. שיניו המוצקות הופכות אותו לאחד הנחשים המסוכנים ביותר ברשימה זו והוא אחראי למקרי מוות רבים יותר מרוב הנחשים האחרים בעולם כיום.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן