מדינה אדומה / ירוקה – מה זה אומר?

חשבו על כללי הנסיעה באיטליה כמערכת רמזור – המדינה תהיה אדומה, ענברה או ירוקה, ותפעל כאור ירוק לנסיעות ללא הגבלה. האדום תקוע באמצע הדרך, אסור לתיירות, ענבר הוא הסגר חובה ותמרור האזהרה הירוק לאותן מדינות שצריכות לקבל אור ירוק לנסיעה בלתי מוגבלת אך ללא הסגר.

כשנוסעים מאירלנד למדינה אחרת

חשוב לדעת את המגבלות והדרישות למדינה שאליה אתה נוסע, מכיוון שאתה חייב להיות מבודד ככזה עם ההגעה. בעת תכנון נסיעה, בדוק עם חברת התעופה שלך אילו מגבלות חלות על נוסעים המגיעים לאירלנד ממדינות אלה. אם הקלות במגבלות הממשלתיות יכולות לנסוע למדינות ירוקות ללא הגבלת זמן, ללא הגבלות.

כשאתה נוסע למדינה או לאזור ברשימה הירוקה

חופש התנועה שלך מוגבל כדי למזער את הסיכון להתפשטות הנגיף ועליך לבודד אנשים בביתך כדי שכל בני הבית לא ייסעו. אם מדינתך נמצאת ברשימת מדינות הכפופות לאמצעים נוספים המכונים "הרשימה האדומה" וקשורה למדינות הנחשבות לסיכון גבוה, עליך להיות מבודד בשובך ולנסוע לשטח המדינה בעשרת הימים האחרונים . עם זאת, אם שהית בשטחי המדינות או שהיית בחו"ל בעשרת השבועות האחרונים, תוכל להסיר את עצמך מהרשימה ולחזור לאירלנד.

נוסעים ממדינות המסווגות כתומים

אדומים או אפורים חייבים להגביל את הובלתם למשך 14 יום לפני שהם יכולים לעמוד באחת מהחרגות הבאות. אין חריגים מהגבלות הנסיעה לנוסעים המגיעים בכתום או באדום / אפור, אך קיימת האפשרות כי מוגבלת על חופש הנסיעה שלהם עד 30 יום לאחר הגעתם.

עם זאת

אנשים ממדינות ברשימה האדומה נשלחים להסגר מוסדי ויש לעקוב אחריהם באמצעות צמיד. כל האנשים הנוסעים למדינה תוך 14 יום ממועד הגעתם לאיטליה והוסגרו בארצם עד שבועיים. מטיילים יצטרכו גם לעבור שתי בדיקות שליליות רצופות לפני שיוכלו לצאת להסגר בכניסה למדינה המסומנת באדום, בהשוואה לבדיקה שלילית לאחר כניסה למדינה המסומנת בצהוב.

מטיילים ממדינות הרשימה הירוקה חייבים למלא טופס הצהרת בריאות מקוונת

ואילו הנוסעים ממדינות הרשימה הכתומה חייבים לספק גם בדיקת Covid שלילית, אותה יש לבצע תוך 72 שעות מהעזיבה. לבסוף, כל מי שנוסע לאירלנד ממקום במדינת רשימה ירוקה, בין אם באירלנד ובין אם לאו, חייב למלא טופס חיפוש אישי.

שוטרי מג"ב יחליטו על פי שיקול דעתם אם ההוכחה תקפה, אך הם מניחים שאתה מאחת ממדינות הבלקן הרשומות באדום ולכן מזמינים הסגר של שבועיים.

הכללה ברשימה הירוקה יכולה להיות שמטיילים ממדינה זו פטורים מבדיקת הסגר חובה ובדיקת קוביד

אך עשויים להיות בין המעטים שיכולים בכלל לחצות את הגבול. כאשר מדינה עוברת מהירוק לרשימה הצהובה, נדרש הסגר עד שהיא חוזרת לסלובניה. אם תגיעו לפינלנד ממדינה שצבעה ירוק במפה למטה, יהיה עליכם לבצע הסגר עצמי למשך שבועיים. עם זאת, אם אתה נוסע מפינלנד לאחר הגעתך למדינה בצבע אדום או אפור, מומלץ 14 יום של הסגר עצמי.

ככלל אצבע

כל מי שמגיע לנורבגיה מאזור אדום במדינה חייב להחיל את אותם הכללים כפי שהחילו כשהגיע לנורבגיה. ככלל אצבע, כל נורבגי וכל מי שמגיע לנורבגיה מהאזורים האדומים של המדינה וכל השאר באזור הירוק צריכים ליישם את הכללים שלהם למשך שארית חייהם.

כל המעוניין לנסוע לישראל מהמיקומים הירוקים או האדומים, כולל אזרחי ישראל, חייב למלא טופס אישור כניסה מקוון לפני כניסתו לארץ.

כל מי שנכנס לבריטניה מארץ אדומה חייב לצפות שייסגר לעשרה ימים בבית מלון

וכל מי שנכנס מארצות ירוקות יכול להיכנס למבחן – הסגר – ללא תשלום. הוצע כי ניתן להגביל כניסת אנשים ממדינות עם רשימות ירוקות ממדינות אדומות למדינה, בעוד שההסגר במדינות הבית יהיה הכרחי לאנשים ממדינות ענבר. לדוגמא, אם אזרח או תושב מונטנגרו מגיעים למדינה עם רשימה צהובה, המדינה עשויה לדרוש שמישהו ייסגר או ייבדק עם הגעתו, אך אם הוא בא מהאזורים האדומים או הכתומים, עליו לספק בדיקת PCR שלילית. לנוגדן או להסגר חיובי למשך 10 ימים לפחות במלון. אנשים ברשימות האדומות של המדינות חייבים להוכיח מבחנים שליליים, אך אזרחי הרשימות הירוקות ותושבי הרשימות הצהובות לא חייבים להוכיח.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן