כיצד נגיף הקורונה פגע בכלכלה העולמית?

כלכלת סין הולכת ונפסקת כשהממשלה נאבקת לעצור את התפשטות נגיף העטרה הקטלני של ווהאן, ומעלה חשש שלמאמצים להכיל את ההתפרצות יהיו השלכות כלכליות עולמיות.

בייג'ינג ומדריד חשים את ההשפעות של התפרצות נגיף העטרה על כלכלתן

וקרן המטבע מעריכה כי הכלכלה העולמית תתכווץ ב -3% עד שנת 2020. כלכלנים גם מזהירים כי הנגיף עשוי לעלות לכלכלה העולמית בסכום של כ -1.1 דולר. טריליון אובדן הכנסה עד 2020, על פי דו"ח של ארגון הבריאות העולמי (WHO). בינתיים, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והפורום הכלכלי העולמי (WEF) מעריכים כי התפרצות מגיפת נגיף הכורון עשויה לעלות לכלכלה העולמית עד 2.5 טריליון דולר (1.2 טריליון יורו) בהפסד הכנסה בחמש השנים הבאות. ארגון הסחר העולמי, הגוף הכלכלי הגדול בעולם, הזהיר מפני "הסיכון להתפרצות עולמית של קורונה" לאור מקרים חדשים במדינות מאיסלנד לאינדונזיה, ארמניה ואנדורה. בהתחשב בכך שמגמת הצמיחה הרגילה העולמית עמדה על 3.4% בין השנים 2001-2007, ההתאוששות מאז 2010 הביאה לכך שרמות התפוקה העולמית נותרו לצמיתות מתחת למגמת טרום המשבר. התחזית של קרן המטבע לצמיחה של 3% לכלכלה העולמית עד 2020 תואמת את הערכת הבנק העולמי לצמיחה של 2.5% בחמש השנים הקרובות.

למרות שההשפעה הכלכלית של SARS הייתה קשה להעריך

ניתוח בשנת 2004 הראה כי הכלכלה העולמית צומחת בקצב שנתי ממוצע של 1.5% בדולרים בשנה. במילים אחרות, המגיפה לא דחפה את הכלכלה העולמית למיתון, מה שאומר שהכלכלה החלה להתכווץ, אך הצמיחה נעצרה.

יורומוניטור אינטרנשיונל צופה כי הכלכלה העולמית תתכווץ ב -1.5% בשנת 2015

מה שהופך אותה למיתון הגרוע ביותר מאז שנות השלושים. ברגע שהשפעות הנגיף מגיעות לשיא (שנראה כעת לא סביר), הצמיחה הכלכלית העולמית עשויה לרדת במחצית (1% עד 5%) בשנת 2020, על פי הבנק העולמי.

זו תהיה השלישייה המפילה את כלכלת העולם למיתון הקשה ביותר מאז השפל הגדול בסוף שנות השלושים ותחילת שנות הארבעים

חלקם כבר צפויים מראש, כמו השפעות שינויי האקלים, הדיגיטליזציה המואצת ואינטרנט הדברים. אך מאוחר מדי לשלוט בהשפעה הכלכלית של המגיפה, לפחות בעתיד הנראה לעין.

למרות שמוקדם לומר עד כמה לווירוס הקורונה החדש הזה תהיה השפעה כלכלית

אנליסטים כלכליים התייחסו להתפרצות הסארס בשנת 2003 כמדד, אך ההיסטוריה עולה כי היא עשויה להיות שונה במספר משמעותיים. דרכים. השאלה היא האם המגיפה הנוכחית יכולה להשאיר חותם מתמשך בכלכלה הסינית והאם היא תתפשט לחלקים אחרים בעולם, כמו ארה"ב ואירופה. נראה ברור כי הכלכלה העולמית לא תדלוף לסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארצות הברית. כלכלות סין מושפעות, ותחזיותיהן לצמיחה שנתית הן כמעט מחוץ להישג יד לעת עתה.

לאחר פרוץ הסארס, סין הייתה הכלכלה השישית בגודלה בעולם, המייצגת קצת יותר מ -4% מהתמ"ג העולמי. אף על פי שהיא החליאה 8,098 אנשים לפני הכילתה, סארס הוביל למותם של 774 אנשים ברחבי העולם והביא לפאניקה עולמית ששטפה בכלכלה העולמית.

השפעת סין על הכלכלה העולמית ניכרת בשמות המותג שהגיבו להתפרצות

העובדה שכלכלת העולם הייתה כה תלויה בסין כחבל הצלה תעשייתי היוותה גורם מרכזי בהפרעה הכלכלית שנגרמה בעקבות התפרצות נגיף העטרה במדינה זו. אם התפרצות הנגיף תשתווה לזו של SARS, סביר להניח שההשפעה הכלכלית הגלובלית שלו תהיה גדולה יותר מאשר בשנים 2002-2003, מכיוון שסין מהווה כיום חלק גדול בהרבה מכלכלת העולם.

למרות שמגפת הנגיף הכורנית מכבידה כרגע על הכלכלה

רבים מההפסדים הכלכליים יקוזזו לאחר שהווירוס יכיל ולא יחשב עוד כאיום. למרות ששינויים ארוכי טווח בכלכלתנו אינם צפויים עד שהמגפות של נגיף הכורון ישככו, קיים סיכוי שהכלכלות יחזרו לקדמותן, בתנאי שהנגיפים ימותו כשעוברים לחודשי הקיץ.

הנגיף

הוא סיכון התומך בדעה שנראה מיתון עולמי השנה, וכי בנקים מרכזיים במדינה מתקדמת יתנהגו ככל הנראה כאילו יש צורך בגירוי נוסף. אם המגפה נמשכת יותר משנה, היא עלולה לגרום לקריסת הכלכלה העולמית, ולצלול את העולם למיתון עולמי.

באפריל חזתה קרן המטבע הבינלאומית כי כלכלת העולם תתכווץ ב -3% ברבעון הראשון של השנה

לאחר שציפתה בעבר להתכווצות של 2.5%. כלכלנים צופים כי הכלכלה מונעת היצוא של יפן תתכווץ בכשלושה אחוזים, הירידה השנייה בגודלה בתולדותיה. קרן המטבע הבינלאומית, העוקבת רבות אחר הכלכלה, צופה ירידה של 3% השנה. הכלכלה העולמית הצטמצמה ברבעון מאז סוף 2008, אז זעזוע במגזר הפיננסי גרם למהומה כלכלית ברחבי העולם.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן