טיול לקלימנג'רו – חוויה של פעם בחיים

אפריקה היא יבשת המזמנת הרפתקאות בכל הסגנונות ממפגש עם שבטים מסתוריים דרך טיולי ספארי מרגשים ועד טיפוס על הרים. כן, כן, אחת האטרקציות בטיול באפריקה הוא ללא ספק טיול לקלימנג'רו. ההר הגבוה ביותר באפריקה הממוקם בצפון טנזניה. זהו הר געש רדום המתנשא לגובה של 5,895 מטרים ורבים מגיעים לכאן לא רק לצלם ולהתרשם אלא על מנת להעפיל בעצמם לפסגה – תחושת הישגיות שרק מי שטיפס על ההר יכול להבין. 

הטיפוס מאתגר, אך כיבוש ההר הוא משימה אפשרית בהחלט. עם זאת, חשוב להתכונן לקראתה היטב ולהגיע בכושר טוב, מצוידים ועם מדריך שיוכל ללוות אתכם בזמן אמת בשטח. ההר היפהפה נראה למרחקים והוא בולט במראהו על רקע הסוואנה והוא ממוקם כ-350 מטרים מקו המשווה וחלק ממורדותיו הצפוניים ממוקמים בקניה.

טיול לקלימנגרו

איך תצליחו לכבוש את ההר הגבוה באפריקה?

האנשים הראשונים שטיפסו להר היו הנס מאייר ולודוויג פורטשלר ב-6 באוקטובר 1889. למעשה, מדי שנה כ-25,000 איש מנסים לטפס על ההר ולהגיע לפסגה, אך לפי נתונים רק כשני שליש מצליחים כשהסיבה השכיחה ביותר היא בעיה שקשורה לגבוה ולכן, יש להסתגל לשינויי הגובה לפני שמתחילים לטפס ושיהיה מדריך מיומן שיוכל לאמן אתכם לקראת הטיפוס. בכל מקרה, העלייה והירידה המהירה ביותר אי פעם של מישהו שעלה על ההר נמשכה כ-6 שעות ו-42 דקות בלבד וקיימים 7 מסלולים רשמיים לטיפוס על ההר כשהמסלול הקל ביותר לצעידה וטיפוס הוא רונגאי.

התפרצות געשית קדומה ויופי טבעי עוצר נשימה

נפתח בהכרות קצרה עם ההר הגבוה ביבשת אפריקה: היופי הטבעי שלו מרשים והוא מציג מערכות אקולוגיות מסוגים שונים כמו יערות גשם (כ-1000 קמ"ר של ההר הוא יער), מדבר אלפיני ופסגה ארקטית והטיול לקילימנג'רו הוא טיול מיוחד המזמן מפגש עם נופים מרהיבים ומשתנים. 

טיול להר קלימנגרו, הממוקם בפארק הלאומי הנושא את שמו סמוך לגבול בין טנזניה לקניה והוא מורכב משלושה קונוסים וולקניים כאשר רק קיבו החרוט הגעשי שאורכו מעל 25 ק"מ ועשוי להתפרץ בעתיד, אך קחו בחשבון שהפעם האחרונה בה התפרץ ההר היתה לפני למעלה מ-150,000 שנה. בראש הקיבו גם יש תיבת עץ בה המטפסים מותירים מזכרות ומדווחים על עליותיהם ומתעדים חוויות. 
בעת העלייה להר ניתן לפגוש בדרך פילים ותאו, בעיקר למרגלותיו ובפסגה קרחונים אך מדענים טוענים שהם הולכים ונסוגים, כך שעכשיו זה בהחלט הזמן להעפיל להר.

מתי כדאי לטפס להר ומה יש להכין לפני המסע?

השלג בהר הוא בעיקר בין החודשים נובמבר עד מאי. רבים בוחרים לטפס בעונה היבשה בין יוני לאוקטובר או בין ינואר לפברואר, כיוון שבעונה הרטובה ההר בוצי ומזג האוויר יכול להיות סוער.
חשוב מאוד לפנות לחברה מנוסה שתארגן עבורכם את המסע הנחשק לקילימנג'רו (שלרוב אורך כ-6 ימים) כולל שירותי אוהלים או בקתות מיוחדות השוכנות בתחנות עצירה ייעודיות לסיום של כל יום טיפוס מאומץ, אוכל וסבלים (פורטרים הנושאים את הציוד) שיכולים ללוות אתכם, תתכנן עבורכם את המסלול לפי מספר הימים בדרך האטרקטיבית והבטוחה ביותר. 

יש אפשרויות למסע ברכב המערבי הארוך שנמשך מספר ימים ומסלולים קצרים יותר. בחרו היכן ללון בקרבת ההר על מנת להתכונן היטב לקראת העלייה והכינו מראש את הציוד הנדרש כמו כרית מתנפחת, ביגוד תרמי חם, משקפי שמש, נעלי הליכה, גרביים, תרופה למחלת גבהים, גלולות נגד מלריה. ישנה אפשרות גם לטבח שיטייל אתכם ויכין ארוחות לפי ההעדפות הגסטרונומיות שלכם. מה שבטוח הטיפוס להר מכל הבחינות הוא חוויה בלתי נשכחת. 

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן