איך מכינים אורז או מג'דרה?

אורז הוא מזון בסיסי בכל העולם. הוא גדל כבר אלפי שנים והפך לחלק בלתי נפרד מתרבויות רבות. ניתן להכין אורז בדרכים רבות ושונות, אך יש כמה שיקולים שכל מנות האורז צריכים לקחת בחשבון כדי לוודא שהמנה מוכנה כהלכה.

איך מכינים אורז לבן?

בישול אורז אינו קשה כפי שהוא עשוי להיראות במבט ראשון. יש רק כמה דברים שכדאי לזכור כשאתם מתכננים את הארוחה שלכם שיבטיחו הצלחה בכל פעם.

אורז הוא המזון העיקרי במדינות רבות. ישנם סוגים שונים של אורז ולכל סוג יש מרקם וטעם מסוימים. סוגי האורז הנפוצים ביותר הם אורז לבן, אורז חום, אורז אדום, אורז בר ויסמין.

רכיבים:

1 כוס אורז חום

2 כוסות מים

קמצוץ או מלח

1 כף חמאה או שמן לשמן את התבנית

הוראות:

יש הרבה דרכים לבשל אורז, אבל יש אחת שבולטת. היא נקראת שיטת האורז ה"מושלמת" כי היא פשוטה ומייצרת אורז אוורירי לחלוטין בכל פעם.

הסוד לאורז בטעם נהדר הוא הכל בתהליך הבישול. רוב האנשים לא חושבים על כמה מים הם משתמשים בעת בישול אורז. הדרך המושלמת להכין אורז לבן אוורירי היא באמצעות כוס אחת של אורז לבן או חום עם שתי כוסות מים.

הכנת אורז היא תהליך קל ומהיר מאוד. אפשר להשתמש בסיר אורז או לבשל אותו באופן קונבנציונלי.

אורז לבן הוא המזון העיקרי של מדינות רבות והוא מוגש גם במסעדות ברחבי העולם.

ישנן שתי דרכים להכין את המנה הזו – או שאתה יכול להשתמש בסיר אורז או לבשל אותה באופן קונבנציונלי.

האפשרות הראשונה מהירה ונוחה, ואילו השנייה בריאה וטעימה יותר.

ניתן להגיש אורז לבן עם כל דבר, החל מתבשיל בקר ועד סלטים, ותלוי רק מה ההעדפה שלכם באותו הרגע.

הרבה יותר קל לבשל אורז בסיר אורז. עם זאת, אם אין לך סיר אורז, אתה עדיין יכול להכין אורז יסמין לבן על ידי ביצוע ההוראות הבאות:

– ממלאים סיר במים ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הכמות הרצויה של אורז יסמין לבן ונותנים לו להשרות לפחות 5 דקות לפני שמכבים את הכיריים.

– לאחר שהסיר קר מספיק כדי לגעת בנוחות, מסננים את המים המלוכלכים במסננת או מסננת רשת.

– מוסיפים מלח (לא חובה) ומכסים שוב את הסיר במים טריים. מביאים אותו לרתיחה עדינה לעוד 10 דקות על אש נמוכה עד שכל הנוזלים נספגים בתבשיל.

כדאי לשים לב שבזמן בישול האורז כדאי להשתמש בסיר עם מכסה. זה ישמור על האדים ויאפשר לאורז להתבשל בצורה אחידה יותר.

איך מכינים מג'דרה?

מג'דרה היא מאכל שמקורו בחבל הלבנטין של המטבח הלבנוני. זוהי מנה פשוטה שדורשת רק אורז, רוטב עגבניות ובצל להתבשל יחד. יש אנשים שמוסיפים מרכיבים אחרים כמו שעועית או עדשים לתוספת חלבון.

להכנת מג'דרה תצטרך:

-400 גרם אורז ארוך

-750 מ"ל מים

-2 בצלים בינוניים, חתוכים לקוביות

-250 גרם פסטה עגבניות

-1 כף שמן זית

מג'דרה הוא מרק ערבי קר העשוי מחיטה סדוקה, הידוע גם בשם freekeh. שיטת ההכנה משתנה, אך הדרך הפופולרית ביותר היא להרתיח חיטה סדוקה במים עם מי מלח. זה מוגש בדרך כלל עם מיץ לימון ושמן זית.

המילה מג'דרה באה מהמילה הערבית "מג'דה" המתייחסת לסיר רותח של מים או תה.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן