מדוע הממוטות נכחדו?

הממותה, שפעלה בעבר באירופה, אסיה וצפון אמריקה, נכחדה לפני כ- 40,000 שנה, כך עולה ממחקר חדש. ההכחדה הממותה דומה גם להיעלמותם של כל היונקים הגדולים בעולם, שהחלה כ -30 500 שנה קודם לכן, כ -20 מיליון שנה לפני שיאה. הם מתו בגלל שהאקלים המשתנה הפך לח יותר מדי, לא בגלל שינויי האקלים, אלא בגלל גורמים אחרים.

אוכלוסיות ממותות צמר שונות נכחדו בטווח שלהן ונפטרו בהדרגה עם הזמן

על פי המחקר החדש, אוכלוסיות ממותות באירופה, אסיה וצפון אמריקה הידרדרו ונפטרו לפני כ- 40,000 שנה. אוכלוסיות צמר וממותה שונות נכחדות, החל מאזורים שונים באירופה ובאסיה ועד צפון ודרום אמריקה, המזרח התיכון ואפריקה, ונכחדות בהדרגה לפרקי זמן ארוכים ומעבר לטווחן. הממותה נכחדת, בדיוק כמו בעלי חיים אחרים, בדומה לאופן שבו נכחדו המסטודונים, אומר המחקר החדש.

מומחים טוענים שאם כל אדם על פני כדור הארץ היה הורג ממותה כל שלוש שנים באותה תקופה

הממותה הצמרית הייתה נכחדת. ואכן, ישנם מדענים הטוענים כי אוכלוסיות בעלי החיים הללו היו כה קטנות בסוף עידן הקרח, עד שהן היו נכחדות, ממש כמו שמסטודונים וממותות לא היו. בתקופת הקרח אוכלוסיות הממותה היו בנקודת שפל משום שבני אדם צדו. המחקר אמר.

מדוע הממותה הצמרית נכחדה בתקופת ההתחממות האחרונה

למרות ששרדה כמה תקופות התחממות קודמות? מדוע הם נכחדו – כמו כמה תקופות קירור קודמות, כמו הקרח העידן ועידן הקרח האחרון במזרח התיכון ובצפון אפריקה? אז מדוע הממותות הצמרוניות האלה נעלמו, שכן הממותות הצמר גוועו בתקופת הקירור הנוכחית הנוכחית הזו, במקום לשרוד כמה שלבי התחממות קודמים?

מאובנים אמריקאים מצביעים על כך שמסטודונים גוועו לפני שבני אדם הצליחו לצוד אותם

אז איך הם נכחדו? איך המסטודון נכחד בצפון אמריקה לפני כ -10,000 שנה? אילו יונקים מתו לפני 10,000 שנה – בעלי חיים כמו הממותה הצמרנית והממותה – ולמה חלקם נפטרו כל כך מוקדם במחזור חייהם?

מדוע ממותות צמר נכחדו רק בתקופת הקרח, ומדוע יש האמינו שחוו טורפים אנושיים, בעוד שאחרים חיו בטבע אלפי שנים?

שתי הסיבות העיקריות לכך שמגהפונה כמו ממותות נכחדו נחשבות לשינויי אקלים וטורפים אנושיים

התוצאות מראות כי הרכב המאובנים של האי רנגל לא השתנה מעמיתיהם ביבשת כאשר האקלים התחמם לאחר תום עידן הקרח, כאשר כמעט כל ממותה שנייה בעולם נכחדה. מכיוון שיונקי הצמר נכחדו עם התחממות והלחמת העולם, וסדיני הקרח נעשו מעטים, מדענים סבורים כי דפוסי מזג האוויר ארוכי הטווח המכונים "שינויי אקלים" הובילו להכחדת הממותה. הניסיונות להציל את הממותה הצמרית מהכחדה נכשלו מכיוון שאף ממותה בת קיימא לא נולדה בטבע עד אמצע המאה ה -20, לפני יותר מ -3,000 שנה.

אוכלוסיות הממותה שטיילו איתן נחסכו לכאורה, ומיניהם נחסכו לכאורה עד לפני כ -4,000 שנה, כשכולם נכחדו. הוא הגיע למסקנה שאם בני אדם היו שורדים, אפשר היה לצוד את הממותה בכל מקום.

האקלים החייזרי והציד אחר בני אדם הובילו לכך שהממותה הצמרבית נכחדה סופית

פשוט בגלל שהחיה מתקופת הקרח הזו הייתה כל כך אקלימית. אוכלוסיות השרידים של הממותה שרדו במשך אלפי שנים, ושרדו את שושלות הכחדה שנותרו כמו הממותה ותת המינים שלה, הממותה הגמדית. אוכלוסיות ומינים ננסיים אלה נמשכו עד לפני כ -4,000 שנה, זמן רב לאחר שכמעט כל היונקים האחרים גוועו. ואכן, גם לאחר שרובם המכריע של אוכלוסיות הממותה באירופה, אסיה וצפון אמריקה נכחדו, חלק מאוכלוסיות הממותה הללו שרדו את הקו האחרון שנותר מסוגו.

הם גוועו לפני כ 4000 שנה, למעט הממותה הגמדית ותת-המין שלה, הממותה הצמרובית, באירופה.

הם שרדו כמה תקופות התחממות קודמות

אך גוועו בעידן הקרח האחרון, שלא היה אירוע הכחדה גדול. יש מדענים הסבורים שהממותה הצמרבית נכחדה בגלל מחסור במזון שייתכן שנגרם על ידי שינויי אקלים. כמו כן, סברו כי גידול טורפים אנושי עשוי להאיץ את הכחדת הממותות, סוג של יונק גדול, וייתכן שנכחד בנפרד מיונקים גדולים אחרים בעולם, כמו דובי הקוטב. אז מדוע ממותה הצמר נכחדת לאחר ההתחממות האחרונה?

עשרות מינים ממותיים אחרים היו קיימים בצפון אמריקה וביורואסיה בתקופת הפלייסטוקן

כולל ממותות, מסטודונים ויונקים גדולים אחרים כמו פילים וקרנפים, אך לאף אחד מהם לא הייתה השפעה משמעותית על האקלים של כל אחד מהם. אזורים. ישנן מספר תיאוריות המסבירות מדוע חיות אלה מתקופת הקרח נכחדו. כמה חיות פרהיסטוריות הציעו כי ייתכן שזרזו את הכחדת הממותה בשרידיהן. הדיון בשאלה מדוע ממותה ומסטודון נכחדו החל לפני עשרות שנים עם הגילוי הראשון של שרידי ממותה ממותה, כך על פי הסקר הגיאולוגי האמריקני.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן