יעקב אביב – בונים בית פרטי? הנה 5 המלצות של מפקח!

יעקב אביב, מפקח בנייה מנוסה, ממליץ לכם להכין את עצמכם היטב לפני בניית בית פרטי!

יעקב אביב: 5 המלצות לבניית בית פרטי

בונים בית פרטי? מפקח בנייה, יעקב אביב, מספק 5 המלצות חשובות לאנשים שבונים בית חדש:

  • סדרו ברשימה: צרכים, רצונות ותקציב.
    לפני שאתם רצים לבנות בית חשוב שתבינו מה תרצו לבנות, מה התקציב שלכם, אילו צרכים ורצונות יידרשו לפרויקט ולמעשה עליכם לפרט את החלום שלכם לכתב.
    עלות בניית בעולם בכלל ובישראל בפרט עשויה להשתנות ממקום למקום, מיקומים רחוקים עלולים לייקר את הפרויקט, גודל הבית הוא פקטור משמעותי לעלות הפרויקט וכן איכות החומרים, רמת הגימור ותוספות שונות יוכלו לייקר או להוזיל את המחיר, לשם כך היסגרו את תקציב ומומלץ מראש להבין כמה אפשרות הרחבת התקציב אפשרית בהמשך.
    מומלץ להיעזר בגורמי מקצוע כדי לקבל את התמחור המתאים לצרכים והרצונות שלכם ומכאן לנסות למסגר את התקציב שלכם בהתאם והאם יש לכם אפשרות לחרוג מהתקציב.

  • קראו על בנייה פרטית בישראל.
    ככל שתקראו יותר מידע כך תבינו מה מצפה לכם, לאחר שסגרתם את כל הנקודות הבסיסיות יגיע לרוב שלב הפיקוח על הבנייה, לאחר מכן יש לסגור את היבטי התכנון והאדריכלות, בהמשך סגירת חוזים וקבלנים, יצירת אתר בנייה ועמידה בכל הדרישות המתבקשות, בניית שלד הבית, עבודה לפי שלבים מוסכמים ולוח תשלומים מוסכם, גימורים ועיצובים סופיים וקבלת אישור אכלוס.
    עבודת העיצוב וריהוט הבית יצטרכו עבודה נפרדת במקביל לסיום העבודות ויצריכו גם הם תהליך נפרד עם תקציב, צרכים, חיפוש הריהוט המתאים וכן לווי של מעצב/ת פנים.

  • בחרו מפקח בנייה עם ניסיון רב.
    מפקח בנייה הוא אחד הגורמים החשובים ביותר שיהפכו את פרויקט בניית הבית שלכם להצלחה שיעבור בצורה חלקה ככל הניתן, יש שיגידו הגורם החשוב ביותר וזה שאחראי על בניית בסיס מקצועי לפרויקט, התמודדות עם כל מרכיבי הבינוי במהלך הפרויקט ולווי מלא עד לקבלת אישור אכלוס.

  • אתם הגורם המחליט, צפו להיות מעורבים.
    בעל המאה הוא בעל הדעה, מפקח הבנייה והגורמים השונים בפרויקט יצטרכו את אישורכם על החלטות שונות בבנייה, לא מדובר על החלטות מקצועיות בבינוי אלא החלטות על סוגי החומרים, העיצוב ומאפיינים שונים של הבית שלעיתים ישפיעו גם על התקציב.
    לעיתים בבתים גדולים כדוגמת וילות גדולות ויקרות, הלקוח נותן לגורמים השונים יד חופשית בהתאם לסיכומים אך גם הוא יצטרך לקבל החלטות שונות שעתידות להשפיע על מראה הבית, במיוחד בנושאי עיצוב.

  • עיכובים ונקודות בלתי צפויות.
    אם שיפצתם בעבר את הבית ככל הנראה הבנתם שהתעסקות עם קבלנים, גם אם חתמתם איתם על הסכם מסוים, עלולה לעורר אתגרים וקשיים שונים לאורך הפרויקט.
    בפרויקט בנייה של בית חדש, גם אם הפרויקט יתנהל בצורה החלקה והמהירה ביותר, ייתכנו עיכובים שונים שיחרגו מעט מהלו"ז, ככל שהפרויקט מורכב יותר כך ייתכנו עיכובים ולעיתים העיכובים תלויים ברשויות וקבלת אישורים.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן