אלעד שושן קלושינר על מלחמת העולם 2

לכבוד צרפת, בריטניה מבטיחה כי פולין תחוף את צרפת ובריטניה, וצרפת מכריזה מלחמה על גרמניה הנאצית. אלעד שושן קלושינר מציין כי בקרב שהתחולל במשך חצי שנה ועלה בחייהם של מאות אלפי גרמנים ורוסים, גרמניה הביסה את הנאצים הפולשים. הקרב הוכיח נקודת מפנה במלחמה כשגרמניה החלה לסגת בחזית המזרחית.

חיילים יפנים נוחתים בפיליפינים, באינדוכינה הצרפתית (וייטנאם, לאוס, קמבודיה וסינגפור הבריטית). באפריל 1942 כל האיים הללו היו תחת כיבוש יפני. כוחות בעלות הברית כובשים את אוקינאווה, האי האחרון שבידי היפנים, ואת איי שפרתלי.

בגלל הפרשי זמן

על פי אלעד שושן קלושינר, הכוחות הסובייטים הודיעו על זכייתם למחרת, 9 במאי 1945. מלחמת העולם השנייה הסתיימה רשמית בתיאטרון האוקיאנוס השקט ב -2 בספטמבר 1945 עם החתימה הרשמית על תעודות הכניעה על ידי יפן . לאחר שהסכימה כניעה ללא תנאי ב- 14 באוגוסט 1945 באופן עקרוני, יפן נכנעה רשמית וסיימה את המלחמה.

אלעד שושן קלושינר מסביר כי במהלך מלחמת העולם השנייה ארצות הברית החלה בספטמבר 1940 להעניק סיוע צבאי, אספקה ושאר עזות לבעלות הברית, אך נכנסה למלחמה באופן רשמי רק בדצמבר 1941.

רוזוולט עצמו עשה מאמצים ניכרים לעזור למדינות העוסקות במאבק נגד גרמניה הנאצית ורצו להושיט יד מסייעת למדינות שחסרות את האספקה הדרושה להילחם בנאצים

בריטניה הייתה זקוקה לעזרה במיוחד משום שחסרה בה מטבע קשה לקנות סחורות צבאיות, מזון וחומרי גלם שהיא זקוקה יותר מארצות הברית. חלק ניכר מהסיוע הצבאי והאחר זרם לבריטניה ולמדינות אחרות במלחמה עם גרמניה ויפן באמצעות תוכנית חדשנית בשם לנד-ליס.

למרות שרוזוולט עצמו רצה לעזור לפי החוק הבריטי והאמריקני

הציבור חסם את תוכניותיו לגרור את ארצות הברית למלחמת העולם השנייה. חוסר היציבות שנוצר באירופה במהלך מלחמת העולם הראשונה (1914-18) חוקק את הבמה לסכסוך בינלאומי, וכשפרצה מלחמת העולם השנייה כעבור שני עשורים, היא הוכיחה הרסנית.

לאחר עלייתו לשלטון בגרמניה הלא יציבה

אדולף היטלר, מנהיג המפלגה הנאצית, גידל במהירות את המדינה וחתם על חוזים אסטרטגיים עם איטליה ויפן על שאיפותיו לדומיננטיות עולמית. פלישתו של היטלר לפולין בספטמבר 1939 גרמה לבריטניה וצרפת להכריז על מלחמה בגרמניה, וסימנה את תחילתו של הסכסוך הבינלאומי השני במלחמת העולם שפרץ כעבור שני עשורים והיה הרסני עוד יותר. במהלך שש השנים הבאות, המלחמה תגבה יותר נפשות ברחבי העולם ותשמיד יותר אדמות ורכוש מכל מלחמה קודמת.

יפן שרצתה לשלוט באזור אסיה-האוקיאנוס השקט, הייתה במלחמה עם הרפובליקה הסינית מאז 1937. ב- 22 ביוני 1941 הובילה גרמניה את מעצמות הציר האירופי בפלישה לברית המועצות, פתחה את החזית המזרחית. , תיאטרון המלחמה הגדול בהיסטוריה, והעסיק את בעלות הברית במלחמת התשה. בדצמבר 1941 תקפה יפן שטחים אמריקאים ובריטיים בדרום מזרח אסיה ובמרכז האוקיאנוס השקט עם התקפות בו זמנית, כולל התקפה על הצי האמריקני בפרל הארבור, ואילצה את ארה"ב להכריז מלחמה על יפן, ובעלות הברית הכריזו מלחמה על ארה"ב ב. סוֹלִידָרִיוּת.

המלחמה האיטלקית-אתיופית השנייה הייתה מלחמה קולוניאלית קצרה שהחלה באוקטובר 1935 והסתיימה במאי 1936

היא החלה עם פלישת כוחות הצבא הרייך של איטליה (Regno DItalia) לאימפריה האתיופית שנודעה אז כ חבש, משיקה מסומלילנד האיטלקית ואריתריאה. לאחר שהביסו את הציר במאי 1941 בצפון אפריקה פלשו ארצות הברית ובעלות בריתה ביולי 1943 במטרה להכריח את איטליה להיכנע בספטמבר.

על פי אתר האינטרנט של המוזיאון הלאומי למלחמת העולם השנייה למשל

ארצות הברית ו -12 מדינות בעלות הברית האחרות ספגו יותר מ -1,000 הרוגים צבאיים במהלך מלחמת העולם השנייה. מבין שנים עשר המדינות שנבדקו, החלק הכללי לא היה גבוה יותר. למעלה מ -70 מדינות השתתפו במלחמה זו, ולחמו בכל היבשות מאפריקה ואסיה לאירופה ובים הפתוח.

אנשי ארבע מדינות לקחו יותר מ -50 אחוז מהאחריות למדינתם

בריטניה, רוסיה: גרמניה וארצות הברית. כשנשאלו כמה אחוזים מארצם תרמו למאמץ המלחמתי, מדינות בעלות הברית העריכו סך של 309, בעוד שמדינות הציר העריכו 140. מדינות בעלות הברית הראו את תופעת הניצחון ב -8%, כאשר 20% מכלל בעלות הברית האפשריות טענו ל -309% של האחריות לניצחון.

מלחמת העולם השנייה או מלחמת העולם השנייה (בקיצור WW2 או WWII) הייתה מלחמה עולמית שנמשכה בין השנים 1939 ל- 1945

עשרות מיליוני אנשים מתו מרצח עם, רעב, טבח ומחלות. המתים במהלך המלחמה נתפסו כסגינים לתרומת מדינות, כאשר ברית המועצות נושאת בנטל רב.

סיפורי מלחמת העולם השנייה והעולם המעוצב על ידי אירועים אלה מסופרים לעתים קרובות כאשר אנשים מסתכלים אחורה בהווה ומנסים להבין מה עבר עליהם

ארצות הברית לא הייתה חסינה מבעיות אלה, מכיוון שעמדות לאחר המלחמה לעיתים קרובות מטשטשות דיונים על העוולות במלחמת העולם השנייה, החל מהפרדה גזעית בצבא וכלא הכלא של האמריקנים היפנים.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן